Chyba nikogo nie dziwi widok ochroniarza w jakimkolwiek z obiektów handlowych. Naturalne jest przecież to, że w takich miejscach najłatwiej o kradzież, a pracownicy sklepu nie byliby sobie w stanie poradzić ze złodziejami, ponieważ nie posiadają odpowiedniego przeszkolenia. Ochroną obiektów handlowych zajmują się więc wykwalifikowani pracownicy agencji ochrony, którzy przechodzą długotrwałe szkolenia nim otrzymają uprawnienia do wykonywania zawodu.
Najlepszą metodą na to, by zadbać o skuteczne zabezpieczenie obiektu handlowego, jest połączenie działań agencji wynajętej ochrony z właściwie zainstalowanym monitoringiem. Kamery są bardzo potrzebne, ponieważ to one rejestrują wszelkie zdarzenia, a nagrany materiał może stanowić niezbity dowód w sprawie przeciwko potencjalnemu złodziejowi. Pracownicy ochrony mogą dzielić się obowiązkami, posługując się także samym monitoringiem.
Wybrani z nich mogą obserwować rozwój zdarzeń na komputerach w specjalnym pomieszczeniu i w razie potrzeby wysyłać w dane miejsce kolegów, zajmujących się patrolowaniem sklepu. Nieco inaczej sprawa ma się w większych obiektach handlowych, takich jak na przykład zorganizowane centra. Wówczas ochroniarze muszą zachowywać wzmożoną czujność, ponieważ przestępcy mogą dokonywać tam także innych czynów niż tylko kradzież towarów ze sklepowych półek.
Każdy incydent powinni zgłaszać przełożonym i zatrzymywać sprawców do czasu przyjazdu policji. Dzięki temu będą mieli pewność, że dana osoba nie ucieknie i odpowie za swój występek.