Wszelkie gałęzie przemysłu, które zajmują się produkcją oraz dystrybucją dóbr, potrzebują również zastosowania skutecznych narzędzi marketingowych, które ułatwią proces sprzedaży, ułatwiając przedsiębiorcom uzyskanie pożądanych zysków. Znane są różne klasyfikacje narzędzi marketingowych. Najbardziej znany zestaw to tak zwana koncepcja 4P – produkt, cena, miejsce i promocja (z angielskiego, product, price, promotion, place). Wyjaśniając pokrótce tę ideę osiągania sukcesu sprzedażowego, należy wspomnieć, że w pierwszym etapie zawsze analizujemy produkt, a więc jego parametry fizykochemiczne, techniczne i inne, czyli po prostu, jakość. Kolejnym krokiem powinno być ustalenie efektywnej polityki cenowej, a następnie określenie najskuteczniejszych na danym terenie metod promocji.

Ostatnim etapem jest stworzenie dogodnych, odpowiednich kanałów dystrybucji oferowanego produktu. Skupiając się należycie na każdym z wymienionych narzędzi marketingowych, przedsiębiorca zwiększa swoją szansę na zysk. Pominięcie któregoś z elementów może się okazać dotkliwe w skutkach. W teorii cały ten proces wydaje się dosyć łatwy, czego nie można już jednak powiedzieć o praktyce.@  .

By Sabina